اخبار

گزارش عملکرد سامانه جامع پاسخگوئی به شکایات وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی در سال 1395

گزارش عملکرد سامانه جامع پاسخگوئی به شکایات وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی در سال 1395

با عنایت به الزام ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد دردستگاهها ومصوبه شورای عالی اداری در راستای صیانت از حقوق شهروندی مبنی برفراهم نمودن امکان ثبت الکترونیکی شکایات توسط شهروندان، وزارت متبوع به عنوان یکی از دستگاههای پیشگام اقدام به خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با شهروند نموده که با همراهی همه بخشها در تاریخ 17/5/95 سالجاری نرم افزار فوق الذکر راه اندازی و امکان ثبت شکایات، تقدیر و تشکر و پیشنهاد برای شهروندان فراهم گردید. هم اکنون تعداد 1437 نفر به عنوان کاربر در سطح واحدهای ستادی، استانی، شهرستانی و سازمانهای وابسته به سامانه دسترسی داشته و امکان ارجاع تا کلیه سطوح ادارات و واحدهای وزارت متبوع فراهم گردیده است.

شایان ذکر است در سال 1395تعداد 338مورد به ثبت رسیده است که شکایات مرتبط با وزارت متبوع259 فقره،سازمان بهزیستی25 فقره،بانک توسعه تعاون 1 فقره،بانک رفاه 2 فقره،سازمان آموزش فنی و حرفه ای10 فقره،سازمان بیمه سلامت 1 فقره، صندوق بازنشستگی کشوری6 فقره، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر 3 فقره، موسسه آموزش عالی بهزیستی و تامین اجتماعی 1 فقره می باشد که ازاین تعداد27 مورد پیشنهاد مرتبط باوزارتخانه و3 مورد تقدیر و تشکر از همکاران می باشد.

معاونت روابط کار با موضوعاتی همچون اعتراض به نحوه محاسبه مطالبات و پایان کار کارگر(19 فقره)،عدم پرداخت بیمه توسط کارفرما(16 فقره)،اعتراض به نحوه رسیدگی به شکوائیه کارگر و کارفرما(22فقره)، بررسی کارهای سخت و زیان آور(9فقره) ومعاونت تعاون با موضوعاتی مانند اعتراض به اتخاذ تصمیمات خارج از حدود اختیارات هیات مدیره(9فقره)، عدم رسیدگی به شکایات تعاونیها وارسال گزارشات خلاف واقع به مراجع قضایی توسط واحدهای اجرایی(16فقره) و معاونت رفاه اجتماعی با موضوع طرح حمایت غذایی (13 فقره)بالاترین شکایات ثبت شده شهروندان در سامانه را به خود اختصاص داده اند.

از تعداد شکایات ثبت شده مرتبط با وزارت متبوع تعداد 174مورد رسیدگی و ثبت خدمت  و124 مورد در دست رسیدگی وبررسی می باشد.

عمده پیشنهادهای شهروندان در زمینه مسائل مرتبط با رفاه اجتماعی (13مورد) و موارد مربوط به امور تعاون(9مورد) می باشد.

 لذا شهروندان گرامی می توانند از طریق لینک سامانه جامع پاسخگوئی به شکایات مندرج در این سایت نسبت به ثبت شکوائیه ها،پیشنهادات وتقدیر وتشکر از همکاران و واحدهای زیرمجموعه وزارت متبوع اقدام نمایند.

۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید