اخبار

تفاوت سامانه zrm با سامانه های crm

تفاوت سامانه zrm با سامانه های crm

«مدیریت ارتباط باشهروند» یا citiZen Relationship Management - که به اختصار ZRM نامیده می‌شود - یک سیستم نرم افزاری یکپارچه است که پل ارتباطی سازمان با مراجعین را به صورت بهینه برقرار کرده و امر رسیدگی را در داخل سازمان تسهیل می نماید. بسیاری از سازمانها، نهادها، بانکها و موسسات با شهروندان ارتباط دارند و هنگامی که این رابطه در قالب درخواست و یا شکایت قرار می گیرد رنگ و بوی ویژه ای به خود گرفته، و از سوی سازمان و شهروند اهمیت خاصی می یابد.
از طرفی شهروند توقع دارد تا بتواند به راحتی با سازمان مربوطه ارتباط برقرار کرده و کار خود را به آن ارجاع دهد و در زمان مقتضی، پاسخ مناسبی دریافت نماید. از سوی دیگر سازمان برای تسریع و تصدیق امر رسیدگی نیازمند مکانیزه شدن فرآیندها و پرونده هاست تا با کاهش هزینه های بروکراسی اداری بتواند به طور شایسته ای پاسخگوی نیاز شهروندان باشند. همچنین مدیران سطوح مختلف نیازمند سیستمی کنترلی برای رفع مشکلات و یا پیش بینی و جلوگیری از وقوع حوادث محتمل آینده هستند تا با اقدامات به موقع و شناسایی گلوگاه های اصلی، اثر بخشی و کارایی را تا حد خوبی بهبود بخشند.
تسهیل ارتباط طرفین، رسیدگی سریع و دقیق به همراه پاسخ گویی درخور و شایسته، به همراه هاله ای از کنترل کل سیستم، نکات کلیدی این فرآیند پرمخاطره را تشکیل می دهند که تجهیز سازمان به ZRM و قراردادن این ابزار در دست مدیران توانمند این مهم چهره واقعی به خود می گیرد.

  • ZRM برای شهروندان
    سهولت دسترسی به خدمات و حذف جغرافیا در سرویس‌دهی
    افزایش امکان خودخدمتی با استفاده از کانالهای اینترنت و پیامک
    افزایش رضایتمندی در بهره گیری از خدمات استاندارد شده
    سهولت پیگیری خدمات مورد درخواست بدون مراجعه حضوری
    اطمینان از کیفیت خدمات در تعامل با سیستم ZRM
    بهره مندی از خدمت‌رسانی متوازن و عادلانه
  • ZRM برای سازمان

    پاسخگویی دقیق، سازگار و کیفی با صرف هزینه و زمان کمتر
    ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی و مسئولین ذی‌ربط
    هدایت هوشمند فرایند رسیدگی به موارد
    توسعه دانش‌ سازمانی برای بهبود خدمت رسانی در طول عمر سازمان
    دستیابی به سوابق مراجعات و پرونده خدمات شهروند از یک پنجره واحد
    بسترسازی برای ریشه‌یابی مشکلات موجود و پیش‌بینی نیازهای آتی
    افزایش رضایت شغلی کارمندان به دلیل تعامل سازمان‌یافته با ارباب رجوع

در ادامه تفاوت بین سامانه های zrm و سامانه های crm ارائه می گردد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید