جمعه، ۶ اسفند ۱۳۹۵, ۰۴:۴۶
 
 

((راهنمای استفاده از سامانه جامع پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی))

با سلام
شهروندان محترم به منظور سهولت در امر ثبت شکایت راهنمای هریک از حوزه های تخصصی این وزارتخانه به تفکیک تقدیم می گردد.ضروریست قبل از ثبت هرگونه شکایت راهنمای مرتبط با موضوع خود را به دقت مطالعه و در صورت نیاز اقدام بعدی در این خصوص صورت پذیرد.

-راهنمای شکایات حوزه روابط کار(شکایات کارگری و کارفرمایی،حوادث ناشی از کار،بیمه بیکاری و تشکل های کارگری و کارفرمایی)
-راهنمای شکایا ت حوزه تعاون(تعاونیهای مصرف ،مسکن ،خدماتی ،تولیدی و....)
-راهنمای شکایت حوزه رفاه اجتماعی

-نحوه ثبت شکایت در سامانه (ثبت مورد اینترنتی)
پس از مطالعه راهنمای مرتبط با موضوع شکایت خود وحصول اطمینان از شرایط لازم برای ثبت در خواست خود ابتدا می بایست گزینه شکایت را انتخاب تا وارد صفحه اطلاعات مورد شوید.پس از ورود به صفحه اطلاعات مورد ابتدا موضوع شکایت خود را از بین موضوعات انتخاب نموده سپس با انتخاب گزینه واحد مورد شکایت (سازمان مرتبط ) شهر و یا استان محل شکایت خود را مشخص می نمایید . اگر یکی از واحدهای ستادی وزارت متبوع مورد اعتراض باشد نام واحد تخصصی مربوطه را انتخاب می نمایید(به عنوان مثال:اگر شاکی از اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان البرز شکایت داشته باشد در قسمت واحد مورد شکایت استان البرز را انتخاب می نماید و اگر از ادارات تخصصی ستادی شکایت داشته باشد نام واحد مربوطه را انتخاب خواهد کرد)

مرحله اول : فرم ثبت اطلاعات مورد اینترنتی (صفحه اول)

 

در نهایت خواسته خود را به صورت شفاف ، واضح و خلاصه تایپ نموده و پس از الصاق  مستندات مرتبط با شکایت خود در قسمت فایل پیوست گزینه بعدی را انتخاب نمایید

 

مرحله دوم : فرم ثبت اطلاعات شهروند (صفحه دوم)

 

 

در این مرحله باید اطلاعات شخصی خود را وارد نموده و سپس کلید بعدی را انتخاب نمایید.

 

مرحله سوم : فرم تائید نهایی اطلاعات (صفحه سوم)

 


 

در این مرحله اطلاعات ثبتی خود را بررسی و در صورت اشتباه در درج آن با انتخاب گزینه قبلی به مراحل گذشته باز می گردید.در صورت تایید اطلاعات گزینه تایید نهایی را انتخاب می نمایید.

 

مرحله چهارم : فرم نمایش کد رهگیری و رمز عبور اینترنتی

 

 

 

 

در این مرحله کد رهگیری و رمز عبور به شهروند اختصاص داده می شود. شهروند برای پیگیری وضعیت مورد ثبت شده خود و همچنین تکمیل مدارک در صورت اعلام نقص مدارک از سوی سازمان به شماره پیگیری و رمز عبور نیاز خواهد داشت.

تذکر:شهروندان می بایست در حفظ و نگهداری شماره پیگیری و رمز عبور خود دقت نمایند.

 

مرحله پنجم : فرم خلاصه مورد ثبت شده اینترنتی

 

این امکان جهت چاپ اطلاعات مورد ثبت شده توسط شهروند پیاده سازی گردیده است که با کلیک بر روی دکمه بستن در فرم قبلی نمایش داده خواهد شد.   

 

 

 

 

راهنمای شهروندان

کمک

راهنمای همکاران

راهنما